czy ktoś poleci mi film anime tak dobry, jak ten? dotychczas byłam do anime nastawiona dość sceptycznie, jednak po obejrzeniu tego nieco zmieniłam zdanie i chętnie zobaczyłabym coś jeszcze.
Cokolwiek Hayao Miyazakiego: Spirited away, Ruchomy zamek Hauru ... Zrywa się wiatr, który teraz leci u nas w kinach (może nie najlepszy jego film ale nadal bardzo dobry). W sumie, to wszystko Studia Ghibli jest warte polecenia.
Od Ghibli to przede wszystkim "Kśiężniczka Mononoke" i "Spirited Away" - pierwszy bardzo epicki, drugi bardzo emocjonalny. Dwa najlepsze filmy Miyazakiego.
Ja z kolei odradzam "Księżniczkę Mononoke". Jest to wprawdzie animacja, gdzie również są wilki (bogowie), lecz jest w niej pełno brutalnych scen i przemocy, giną setki bohaterów. Z animacji podobnych do "Wilczych dzieci" (sielankowych i spokojnych) polecam"Mój sąsiad Totoro", także o małych dzieciach wychowywanych na wsi, które spotykają w lesie sympatyczne stwory.
"lecz jest w niej pełno brutalnych scen i przemocy, giną setki bohaterów"
Najlepiej oglądać Pokemony.
Autorka tematu wyraźnie napisała, że szuka coś podobnego do Wilczych dzieci. Czyli czegoś z sielanką, spokojną i lekką fabułą. W Księżniczce wspólnym elementem jest tylko las i wilki. Reszta to pożeranie się, rozstrzeliwanie, ścinanie głów, rozszarpywanie i tak dalej. To tak jakby ktoś pytał o filmy podobne do "Uwolnić orkę" czy "Konia wodnego", a Ty byś polecił mu "Szczęki".
W Pokemonach zresztą też się biją. Mortal Combat ze stworkami w roli głównej :)
O co Ci chodzi? "Sczęki" to kino familijne, do oglądania podczas niedzielnego obiadku, po wizycie w kościele.
ja bym zastąpił sprinted away Szeptem serca
Sprinted away ma najmniej z ducha ghibli mononoke hime ma nejwięcej
Podpisuje się, Szept serca wspaniały, lepszy niż Wilcze dzieci. Genialny klimat , przepiękna kreska .
To ja wkleję jeszcze swoją listę, może coś Ci się spodoba :)
http://www.filmweb.pl/film/List+do+Momo-2011-629409
http://www.filmweb.pl/film/Dareka+no+Manazashi-2013-678090
http://www.filmweb.pl/film/Hal-2013-675560
http://www.filmweb.pl/film/Sakasama+no+Patema-2013-654516
http://www.filmweb.pl/film/Iblard+Jikan-2007-416316
http://www.filmweb.pl/film/Hoshi+no+koe-2002-162284
http://www.filmweb.pl/film/Paprika-2006-346814
http://www.filmweb.pl/film/Gekijouban+Air-2005-242986
http://www.filmweb.pl/film/Ziemia+kiedy%C5%9B+nam+obiecana-2004-180936
http://www.filmweb.pl/film/Hotarubi+no+Mori+e-2011-623660
http://www.filmweb.pl/film/Suzumiya+Haruhi+no+shôshitsu-2010-560451
http://www.filmweb.pl/film/Pale+Cocoon-2005-296473
http://www.filmweb.pl/film/Piano+no+mori-2007-422148
http://www.filmweb.pl/film/Kotonoha+no+Niwa-2013-676403
http://www.filmweb.pl/film/Rodzice+chrzestni+z+Tokio-2003-107897.
http://www.filmweb.pl/film/Millennium+Actress-2001-104796
http://www.filmweb.pl/film/Memor%C3%AEzu-1995-34359
http://www.filmweb.pl/film/Akira-1988-31865
http://www.filmweb.pl/film/Ghost+in+the+Shell-1995-31866
http://www.filmweb.pl/film/Metropolis-2001-34220
http://www.filmweb.pl/film/Summer+Wars-2009-507454
http://www.filmweb.pl/film/On+Your+Mark-1995-148842
http://www.filmweb.pl/film/Kigeki-2002-267830
http://www.filmweb.pl/film/Rain+Town-2011-614479
i od Ghibli oprócz wymienionej Mononoke i Spirited (a wcale nie gorsze moim zdaniem :)):
http://www.filmweb.pl/film/M%C3%B3j+s%C4%85siad+Totoro-1988-34656
http://www.filmweb.pl/film/Grobowiec+%C5%9Bwietlik%C3%B3w-1988-34655
http://www.filmweb.pl/film/Podniebna+poczta+Kiki-1989-98182
http://www.filmweb.pl/film/Szkar%C5%82atny+pilot-1992-34658
http://www.filmweb.pl/film/Powr%C3%B3t+do+marze%C5%84-1991-34657
http://www.filmweb.pl/film/Szept+serca-1995-34660
http://www.filmweb.pl/film/Tajemniczy+%C5%9Bwiat+Arrietty-2010-566501
http://www.filmweb.pl/film/Makowe+wzg%C3%B3rze-2011-607794
http://www.filmweb.pl/film/Kaguyahime+no+Monogatari-2013-560009
http://www.filmweb.pl/film/Omoide+no+Marnie-2014-698972
pozostałe od Ghibli też można obejrzeć, ale moim zdaniem nie trzymają tego poziomu, chociaż wiadomo, że każdemu może podobać się coś innego :).
jeeeej, dziękuję bardzo za totalnie wyczerpującą odpowiedź, zabieram się za oglądanie! :)
Z tej długaśnej listy za najlepszą uważam "Paprikę". Ale jednocześnie jest to dosyć trudny w odbiorze film. Klimatycznie - zupełnie inny od produkcji Ghibli.
"Grobowiec Świetlików", o którym wspomniał Carpenter666, to piękny, ale smutny i dość przygnębiający film. Nie należy do lekkich.
Z mojej strony gorąco polecam "5 cm/s" http://www.filmweb.pl/film/5+centymetr%C3%B3w+na+sekund%C4%99-2007-349500 dla mnie - arcydzieło.